מדף גבס - המדריך השלם

קישורים ממומנים

איך בונים מדף מגבס? למה זה משמש? כמה משקל מדף גבס יכול לשאת? מה העובי הנכון? וכמה זה עולה? כל מה שרצים לדעת על בניית מדף גבס במדריך הבא.

בכתבות הקודמות בבלוג שלנו הספקנו להכיר וללמוד על בניית מזנון גבס ותקרת גבס. היום נעסוק בעבודת גבס נוספת ומיוחדת שמעבר לעובדה שתשנה לכם את מראה הבית לאין שיעור, היא גם יעילה ופרקטית - מדף מגבס.

במדריך הבא נלמד ונראה כיצד בונים מדף מגבס בעזרת סרטונים ומדריכים מצויינים, נבדוק עד כמה מדף זה חזק ועד איזה משקל הוא יכול לשאת, נצפה בתמונות של מדפי גבס שונים ונבדוק גם כמה עולה לבנות מדף כזה ע"י איש מקצוע המתמחה בתחום זה. כל התוצאות, לפניכם.

מה זה מדף גבס?


אז מה זה בכלל מדף גבס? ובכן, מדף גבס הוא למעשה לוח גבס שבניגוד לקיר גבס רגיל, מותקן בצורה מאוזנת על הקיר ומהווה אלטרנטיבה למדפי העץ הקלאסיים. מדף הגבס מורכב משילוב של שני לוחות (לפחות) שביניהם מפריד פרופיל אלומיניום שמחבר ומעבה את הלוחות.

היתרון של מדף גבס על מדף עץ הוא בעיקר אסתטי ועיצובי וזאת מפני שניתן לבחור במגוון עיצובים ודוגמאות יפות של מדפים ואפילו לשלב בהם גם ספוטים וגופי תאורה מיוחדים שיקנו למדפים מראה ייחודי.

החסרונות של מדף הגבס מול מדף העץ לעומת זאת, הם בעיקר המחיר והמשקל שמדף גבס יכול לשאת. למרות שגם מדף גבס יכול לשאת משקל גדול, מדף עץ נחשב לחזק יותר ויכול לשאת משקלים גדולים בהרבה.

למה משמש מדף גבס?

מדפי גבס יכולים לשמש הרבה מאוד מטרות. ראשית, מבחינה עיצובית מדף גבס שעוצב כהלכה, משמש כאביזר עיצובי לכל דבר ומשפיע רבות על עיצוב הפנים של הבית. מבחינה פרקטית, מדף גבס יכול לשמש להרבה מאוד אביזרים בבית כמו למשל אביזרי מולטימדיה (טלוויזיה, מגבר ורסיבר, רמקולים וכו'), אקווריום, מנורות, עציצים או סתם חפצי נוי שונים.

איך בונים מדף גבס?


בניית מדף גבס דורשת הקפדה מדוייקת של פרטים, מידות ופרופילים נכונים. בחירת מידות לא מתאימות ובנייה לא נכונה תגרום למדף להיות לא יציב ואף לקרוס (במקרים של משקל גדול). כדי שתוכלו לדעת בדיוק מהי הדרך הנכונה והמקצועית ביותר לבנות מדף גבס, חיפשנו עבורכם ברשת את המדריכים הטובים ביותר שמסבירים ומדגימים כיצד לעשות זאת.

המדריך הבא מאתר HomeAid הכולל גם סרטון מעמיק ומקיף לבניית מדף גבס הוא המקום הראשון (והאחרון) שאליו אתם צריכים לפנות. במדריך זה תוכלו למצוא ראשית את הדרך הנכונה לחישוב המידות של לוחות הגבס, הפרופילים, הניצבים והמסלולים. לאחר מכן, תוכלו ללמוד איך לבנות מדף גבס לפי שלבים ברורים, החל משלב התכנון, דרך שלב בניית השלד ועד להתקנת לוחות הגבס והגימור.

בנוסף, ישנו גם סרטון וידאו המצורף למדריך שמדגים הכל בצורה ברורה ומוחשית ומראה את כל שלבי העבודה. בקיצור, מומלץ ביותר!

מה המשקל המקסימלי שיכול לשאת מדף גבס?


התשובה לשאלה זו תלויה בעיקר בחומרים ובעזרים שאתם משתמשים לבניית המדף. הכלל הוא פשוט - ככל שאתם מתכננים להניח חפצים כבדים יותר על המדף, כך תצטרכו להיערך בהתאם באיבזור הנכון של פרופילם וניצבים המתאימים למשקל הדרוש.

כעיקרון, מדף גבס יכול להכיל אפילו 200 ק"ג במידה והוא נבנה כפי שצריך וישנם מקרים בהם מומלץ להשתמש  בתומך אמצעי נוסף ליתר ביטחון וכדי שהמדף לא יקרוס.

אז איך יודעים איזה סוג פרופילים וניצבים צריך באופן פרטני יותר?

מכיוון שמדובר כאן באמת במקרים פרטניים הדורשים תשובה ספציפית המותאמת למידות ולמשקל הדרוש לכם, אנחנו ממליצים לכם לשאול באחד הפורומים המקצועיים ברשת כמו למשל פורום עשה זאת בעצמך של תפוז בעמוד הבא או פורום מחיצות ותקרות גבס של האתר ארכיג'וב בעמוד הבא. הפורומים האלו פעילים במיוחד וסיכוי גבוה שתקבלו תשובה מוסמכת בתוך מספר שעות בלבד.

כמה עולה לבנות מדף מגבס?


ובכן, אם אתם מתכננים ויכולים לבנות לבד את מדף הגבס, הרווחתם. תוכלו לסכם הכל בכמה מאות שקלים בודדים בלבד. אם לעומת זאת אתם נדרשים להזמין איש מקצוע, תיאלצו לשלם יותר. כעיקרון, מחיר מדף גבס ע"י איש מקצוע מתחיל באיזור ה-60 ש"ח למ"ר אך בכל מקרה, גם אתם צריכים רק מדף גבס אחד לא סביר שאיש מקצוע יגיע אליכם לבית בפחות מ-500 או 600 ש"ח לעבודה.

דוגמאות למדפים מגבס


אחרי שהבנו בדיוק למה משמש מדף הגבס, איך בונים אותו וכמה זה עולה, נשאר רק לבחור את העיצוב ואת המראה הכללי של המדף. כפי שהזכרנו בתחילת המדריך, מדף גבס אינו חייב להיות בצורה הקלאסית שלו ועם יצירתיות נכונה, ניתן לבצע עבודות ייחודיות ויפות במיוחד. הנה דוגמא מצויינת למדפי גבס מרהיבים ופחות שגרתיים.

רוצים לראות עוד תמונות של מדפי גבס שונים? כנסו לחיפוש התמונות בגוגל ותוכלו למצוא מאות תמונות של דוגמאות שונות של מדפי גבס בגימורים ובעיצובים ייחודיים עם שילובים של גופי תאורה ועוד.

כתבות נוספות בסדרה:
תקרת גבס - המדריך השלם
מזנון גבס - המדריך המלא
איך תולים טלוויזיה על קיר גבס?
איך לבנות קיר גבס?

0 תגובות: