האם כדאי לקנות מטבח מנגר פרטי?

קישורים ממומנים

מה עדיף? מטבח מנגר פרטי? או מטבח מחברה? שאלה זו מעסיקה הרבה מאוד מלקוחות שמעוניינים לקנות מטבח חדש ומתלבטים בין הזמנת מטבח מנגר פרטי לבין קניית מטבח מעוצב מוכן מחברה. בכתבה הבאה ננסה לעזור לכם בהחלטה.

אחת מההתלבטויות הנפוצות ביותר בקניית מטבח חדש, הבחירה בין קניית מטבח מנגר פרטי לבין מטבח של חברה. בכתבה הבאה ננסה לעמוד על כמה מן היתרונות והחסרונות של כל אחד מהמוכרים וננסה לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם.

הערה: חשוב להבהיר כי המידע שיופיע כאן מתייחס לקווים ותכונות כלליות על כל אחד מנותני השירות וכמובן שבמישור אישי יותר היתרונות והחסרונות יכולים להתחלף.

מטבח מנגר פרטי או מחברה?


ובכן, יש כמה נקודות בסיסיות שניתן לעמוד עליהן ולבחון את ההבדלים העיקריים בין נגריית מטבחים לבין חברה. הנה כמה מהם:

מטבח בהתאמה אישית

ברוב המקרים, ההתאמה האישית, היא הגורם העיקרי שכביכול מפריד בבחירה בין השניים. המודעות הגבוהה מאוד לעיצוב המטבח והתאמתו לעיצוב הפנים הכללי של הבית תופסת חלק מאוד נכבד בבחירת מטבח וקשה מאוד להתעלם מנושא זה.

אמנם כיום רוב חברות המטבחים מציעות התאמה אישית ועיצוב מטבח על פי דרישת הלקוח אך בנושא זה, נראה כי היתרון נמצא אצל הנגריות הפרטיות. בקניית מטבח מנגר פרטי, אתם למעשה מתחילים מאפס. הכל בר שינוי. החל מסוג העץ, דרך בחירת הפרזול ועד לאופי וסוג הארונות. זאת בניגוד לקניית מטבח מחברה שבו הקווים הכללים והאופי העיצובי של המטבח כבר קייימים ואתם רק יכולים לשנות את הפרטים הקטנים (שהם עדיין משמעותיים מאוד).

ברם, אליה וקוץ בה. לא לכולם ישנו את החזון לראות את המטבח העתידי שלו נבנה מאפס וצרכנים רבים צריכים איזשהוא קו כללי שינחה אותם ולכן במקרה כזה, דווקא בניית המטבח מאפס לא תמיד תשרת את צרכי הלקוח כראוי.

סיכום: אם אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים, הנגריות הפרטיות מנצחות כאן את החברות. אם אתם לא בדיוק יודעים מה אתם רוצים, יש כאן תיקו.

לראות בעיניים את המטבח 

היבט נוסף וחשוב שמעניק יתרון כאן דווקא לחברות הוא אולמות התצוגה של החברות. מכיוון שברוב החברות ישנו אולם תצוגה גדול ובו סוגי המטבחים שהם מציעים, הלקוח יכול לראות ולהרגיש פיזית את המטבח. זהו יתרון חשוב מכיוון שבאולם התצוגה ניתן להרגיש את המרקם של החומר ולתת לראות כיצד המטבח יוכל להשתלב בבית.

בנגרייה פרטית לעומת זאת, תאלצו להסתפק בקטלוגים שכמובן עוזרים הרבה מאוד אך מציעים חווית קנייה פחותה יותר.

סיכום: 1-0 לחברות המטבחים.

שירות אישי

מבחינת נושא השירות, קשה מאוד לתת יתרון ברור לאחד מהשניים. מצד אחד, ישנם כאלו שיטענו כי בחברה גדולה ישנו גדש גדול במערך שיווק וכך הלקוח זוכה ליותר תשומת לב ומקבל אוזניים קשובות יותר. מצד שני, ישנם כאלו שמרגישים שהשירות של החברות הוא שירות כללי או קר מדי ומזכיר קנייה של בגד בחנות בגדים.

סיכום: תיקו

האם מטבח מנגר פרטי זול יותר?

כמובן ששאלה זאת היא יותר שאלה רטורית מאשר 'אלה פרקטית מכיוון שישנם נגרים זולים שיציעו מטבחים זולים יותר מחברות מטבחים יוקרתיות וישנן חברות מטבחים זולים שיציעו מטבחים זולים יותר מנגריות יוקרתיות.

בכל זאת, בצורה כללית ניתן לומר שמטבח באותה רמת גימור ועיצוב, יהיה זול יותר אצל הנגרייה כאשר ברוב המקרים הפער במחיר יהיה בין 10 ל-20 אחוז פחות.

סיכום: 1-0 לנגריות הפרטיות.

איכות המטבח

גם נושא זה בעייתי מאוד שכן ראשית, הלקוח הוא זה שבוחר את החומר וגם מוגבל תקציבית. בנוסף, פעמים רבות חברות המטבחים עובדות עם הנגריות כספקי משנה וכך למעשה מדובר באותו המוצר לחלוטין.

למרות זאת, ישנה דעה רווחת בקרב מומחים בשוק כי איכות המטבח והחומרים תהיה גבוהה יותר אצל חברות המטבחים היוקרתיות וזאת מפני שהמיתוג והמוניטין חשובים להם מאוד והם מפחדים לאבד את המיתוג שאותו הם בונים.

כמו כן, אם אתם הולכים על מטבח בתקציב נמוך, לחברות יש מלאי גדול וסיכוי סביר שתוכלו למצוא מטבח איכותי יותר משל נגר פרטי במחיר זול יותר.

סיכום: יתרון קל לחברות.

סיכום

כפי שאתם רואים ישנם מקרים שבהם הנגרים מובילים וכאלו שהחברות לוקחות. לכם רק נשאר להחליט מה חשוב יותר (עיצוב, מחיר, איכות וכד') ולפי זה לבחור מבין השניים. מקווים שהצלחנו לעזור במשהו.

1 תגובות:

מיכאלו אמר/ה...

תודה על המאמר!

אני אישית חושב שבכל אופן כדאי לבנות את המטבח ממישהו עם ניסיון. אין ספק שבניית מטבח שמעוצב במיוחד לצרכים שלך זה הפתרון הטוב ביותר. היום ישנם חברות וגם נגרים פרטיים שאיכות המטבח שלהם אינה גבוהה ולהיפך. בסופו של דבר אין תשובה חד משמעית אבל עדיין כדאי לפנות לגוף מוכר ומנוסה שיכול גם לספק את המטבח בזמן ובאיכות הרצויה