תאורה למטבח - המדריך השלם

קישורים ממומנים

איזו תאורה מתאימה למטבח כפרי ואיזה למודרני? מהם הכללים שלפיהם מתאימים תאורה למטבח וכמה זה עולה בכלל? כל זה ועוד במדריך המלא והמקיף לקניית תאורה למטבח.

כמו בכל תחום בעיצוב פנים, אין עיצוב מושלם ללא השקעה גדולה ונכונה בהתאמת התאורה לחדר ולאווירה הנדרשת. אם תרצו, עיצוב מטבח ללא השקעה בתאורה משול לאכילת חומוס ללא פיתה. אז איך יודעים לבחור תאורה נכונה ומתאימה למטבח וכמה זה יעלה לנו? הכתבה הבאה תנסה לעזור לכם בעניין הזה.

תאורה למטבח - איך בוחרים?


ובכן, אם נפריד את התאורה הטבעית של השמש ושל אור היום שאותה אמורים לפתור בעזרת חלונות ופתחים מתאימים וזה לא שייך לנושא של הכתבה היום, תאורה למטבח מורכבת למעשה משני עקרונות בסיסיים. הראשון הוא עיצוב ואסתטיקה והשני הוא פונקציונליות ופרקטיות.

תאורת מטבח עיצובית (או תאורת אווירה)

תאורה זו אמורה לתת את הכיוון ואת האווירה הרצויה של המטבח שלכם. לאנשים שאוהבים מטבח כפרי ומחמם למשל, מומלץ להשתמש בתאורה צהובה כהה ככל האפשר שיוצרת הרגשה של בית חם. לאוהבי מטבח מודרני לעומת זאת, מומלץ לבדוק תאורה צבעונית יותר ו"קרירה" יותר שיוצרת את האווירה המודרנית המתבקשת.

תאורת מטבח פונקציונלית

התאורה צריכה להתאים לאופי העבודה שלכם במטבח. למשלח, מומלץ להשקיע את התאורה החזקה ביותר סביב משטח העבודה שם אתם בעיקר תצטרכו את האור החזק ביותר, או למשל כדאי להשאיר מקום לאור חלש וקטן למקרה בו אתם מעוניינים להאיר את המטבח בשעות הערב בבית כאשר אתם לא עובדים או מבשלים בו.

כמובן שהשילוב בין השניים הוא השילוב המנצח וזהו הכיוון שעליכם לשאוף אליו כדי לקבל את התאורה הטובה ביותר למטבח שלכם.

תאורה למטבח - סוגי מנורות


אז אילו סוגים של תאורה אפשר למצוא כיום בחנויות השונות בתחום? ובכן, כדי להכיר את רוב הסוגים השונים, בדקנו בכמה אתרים של חנויות תאורה וראינו מהם הסוגים העיקריים שנמכרים שם. ניתן לחלק את סוגי המנורות לשלושה סוגים עיקריים:

מנורת תקרה למטבח

זוהי כמובן הדרך הקלאסית והנפוצה ביותר להאיר את המטבח. מומחים רבים ממליצים להשתמש במנורה גדולה עם אור לבן שמייצרת עוצמת תאורה של 1000 ואט שהיא תאורה די עוצמתית. ניתן למצוא בבתים ובחנויות השונות תתי סוגים של מנורות תקרה למטבח כגון מנורות תלויות, נברשות ושנדלירים, אהילים מעוצבים הצמודים לתקרה ומכסים את הנורה, מנורות כדוריות ועוד.

מנורות עומדות על הרצפה (מנורות עמידה)

מנורות אלו יכולות גם הן להוות את התאורה המרכזית של המטבח. העיצובים של מנורות אלו הם מגוונים מאוד וניתן למצוא מבחר גדול מאוד של מנורות אלו בחנויות תאורה שונות.

גופי תאורה נסתרים (ספוטים) ומנורות שקועות

סוג תאורה זה, מתאים יותר למי שנמצא בשלב תכנון מטבח חדש או לפני החלפת המטבח הישן. גופי התאורה האלו בדרך כלל ממוקמים מתחת לארונות המטבח העליונים, מאחורי נישות או קרניזי גבס וכד' או שקועים בתוך הקיר. תאורה זו משמשת בדרך כלל כתאורה עיצובית ומשלימה לתאורה המרכזית.

המלצה: אם אתם רוצים מטבח מעוצב היטב, כדאי מאוד להשתמש בגופי תאורה נסתרים כחלק מכלל התאורה במטבח.

רעיונות לעיצוב תאורה למטבח


אז איך יודעים להתאים את כל הסוגים האלו ולעשות את הבחירה הנכונה? התשובה הטובה ביותר היא להסתכל על מטבחים אחרים. הרשת מלאה באתרים עם גלריות עמוסות ועשירות בתמונות מטבחים מעוצבים שעוצבו ע"י מיטב המעצבים העולמיים ולכם כל מה שנשאר הוא לשבת ולצפות בהן כדי לקבל השראה ורעיונות.

האתר הבא למשל, מציע לא פחות מ-165,000 תמונות של מטבחים מעוצבים עם תאורות שונות ומגוונות. מומלץ מאוד לבקר בו ולהקדשי לפחות כמה דקות ארוכות כדי להתחיל ולקבל רעיון והשראה.

תאורה למטבח - מחירים


אז אחרי שהצלחנו להבין איזה סוג תאורה כדאי לנו לבחור, נשארנו עם שאלה לא פחות חשובה - כמה עולה תאורה למטבח? ובכן, שוק התאורה מורכב מעשרות אלפי סוגים שונים של תאורה וקצת קשה לתת מחיר "מחירון", אך ננסה בכל זאת לתת לכם קצת מחירים כלליים לצורך אינדיקציה.

מחיר מנורות תלויות למטבח - ברוב החנויות המובחרות, מחיר מנורה תלוי יתחיל באיזור ה-500 ש"ח למנורות פשוטות יחסית ויטפס מעלה כאדר בדרך כלל הנברשות והשנדלירים הם היקרים ביותר.

מחיר מנורות רצפה - מנורות עמידה פשוטות תוכלו למצוא ברשתות הגדולות החל מ-100 ש"ח. אם תלכו לחנויות מובחרות יותר שבהם מוכרים מנורות רצפה מעוצבות, המחיר יתחלי באיזור ה-800 ש"ח למנורה.

מחיר גופי תאורה ומנורות שקועות - מחיר גופי תאורה הוא דווקא יחסית זול ובהתחשב שאת התכנון והעיצוב כבר בחרתם, תוכלו לקנות נורות ספוטים החל מ-30 ש"ח בחנויות רבות. מנורות שקועות נחשבות גם הן למנורות זולות יחסית ומחירן מתחיל ברוב החנויות בסביבות 150-200 ש"ח.

המלצה: אם אתם מחפשים תאורת מטבח ממש בזול, כדאי לכם לבדוק חנויות כגון איקאה, הום סנטר או אייס קנה ובנה, שם תוכלו למצוא מנורות פשוטות למטבח אפילו בפחות מ-50 ש"ח.

כתבות נוספות בסדרה:
אי למטבח - המדריך המלא
איזה שיש למטבח לקנות?
דלפק מטבח - מדריך
מטבחים זולים

0 תגובות: