חימום מים עם גז

קישורים ממומנים

איך עובד חימום מים בגז? מה זה יונקרס? האם זה עדיף על חימום מים עם דוד חשמל? וכמה עולה לחמם מים עם גז? כל אלו ושאלות נוספות, בכתבה השנייה בסדרת הכתבות שלנו חימום הבית לחורף. כל הפרטים, בפנים.

בכתבה הקודמת והראשונה בסדרת הכתבות החדשה שלנו, עסקנו בחימום לבית בעזרת משאבת חום. היום, אנחנו רוצים להתרכז בתחום חלקי של חימום הבית שאחראי לחימום המים למקלחת ולאמבטיה. אז אחרי שכולנו התפנקנו עם השמש ונהנינו ממים חמים שהתחממו בחינם בעשרת קרני השמש והקולט של דוד השמש, החורף כבר נמצא בפתח ובקרוב נצטרך למצוא את הדרך לחמם את המים שלנו במקלחת.

השיטה הנפוצה ביותר בישראל לחימום מים היא עדיין בעזרת דוד חשמל הקלאסי אך בשנים האחרונות יותר ויותר בתים בישראל עוברים לשיטת חימום מים בגז באמצעות חיבור מערכת חימום מיוחדת שמציעות חברות הגז השונות (פז גז, אמישראגז, סופר גז וכו'). בכתבה הבאה נסקור את שיטת החימום בגז ונבדוק כמה היא עולה ומהן היתרונות והחסרונות של מערכת חימום זו.

חימום מים בגז - איך זה עובד?


מערכת חימום מים בגז (מזוהה גם במקרים רבים כמחמם מים מיידי או יונקרס) היא מערכת המייצרת חימום מים הפועל רק בזמן פועלת הברז זאת בניגוד לחימום מים באמצעות חשמל שבו יש לחמם את המים מראש.

מערכת החימום כוללת חיישן המזהה את תחילת פעילות הברז ובעזרת מערכת החימום המרכזית שמכילה דוד מים מיוחד (הממוקמת במיקום אחר), מחממת את המים בצורה מיידית.

למה קוראים לזה יונקרס?

כמו שמות גנריים רבים כגון ג'יפ, פריג'דר, פלאפון וכו', גם יונקרס הוא למעשה שם של חברה גרמנית המייצרת דודי חימום ומערכות חימום שהפך עם השנים לשם גנרי וכללי המתאר מערכת חימום מים בגז ואם מתקין מערכות גז מוכר לכם "יונקרס", לא בטוח שמדובר בכלל במערכת של חברת יונקרס (חשוב להדגיש כי מכיוון שמדובר בשם גנרי, אין זאת הונאה לקרוא למערכת כזו יונקרס).

חימום מים בגז או חשמל?


מערכת החימום מים בגז הגיעה כאלטרנטיבה לאחר שנים רבות של שיטה יחידה לחימום הבית והיא באמצעות דוד חשמל. למרות שחימום מים בחשמל הוא החימום הקלאסי ו"המיושן" ויש בו לא מעט חסרונות אל מול מחמם מים בגז, יש עדיין יתרונות בחימום כזה. אז הנה כמה יתרונות וחסרונות של מערכת חימום המים עם גז.

חימום מים בגז - יתרונות
  • אין צורך לכוון ולתכנן מראש את חימום המים.
  • מים חמים וזמינים 24 שעות ביממה.
  • עלות חימום המים זולה יותר מעלות חימום המים החשמלי. מחקרים גילו כי החיסכון בחשמל באמצעות חימום מים עם גז יכול להגיע עד ל-80 אחוז.
  • ניצול מקסימלי של חימום המים. בניגוד לחימום מים בחשמל שבו לפעמים מחממים מים למרות שלא צריכים.
חימום מים בגז - חסרונות
  • עלות התקנת מערכת החימום יקרה יותר מהתקנת דוד חשמל.
  • ברוב המקרים, זרם המים במקלחת נחלש בשימוש במחמם מים בגז.
  • מערכת חימום בגז, כמו כל מערכת גז אחרת, נחשבת לפחות בטיחותית בדוד חשמל ולכן גם נדרשת בדיקה שנתית ע"י חברות הגז.
  • מחירי הגז בניגוד למחיר החשמל, אינם נמצאים תחת פיקוח.

כמה עולה התקנת מחמם מים בגז (יונקרס)?


עלות התקנת מערכת חימום מים בגז מורכבת משני גורמים - עלות ההתקנה ועלות המכשיר עצמו. טווח המחירים משתנה בהתאם לסוג המכשיר וגודלו ולפי החברה היצרנית של המערכת. מחיר התקנת המערכת לחימום מים בגז כולל התקנה נע בין 3000 ל-5000 ש"ח בממוצע.

כמה עולה חימום המים בגז?


עלות החימום של המים באמצעות הגז משתנה לפי תעריף חברת הגז ומשך זמן השימוש במים. אם ניקח לדוגמא עשק דקות מקלחת, מחיר חימום המים בגז נע בין 1 וחצי ל-4 שקלים (משתנה מחברה לחברה).

חברות וספקי מחממי מים בגז בישראל


כל חברות הגז הגדולות בישראל מציעות מערכות חימום מים בגז ומציעות גם התקנת מכשיר במקביל להפקת גז קבועה. במקביל, חברות ויבואנים אחרות מציעות מערכות חימום מים מובילות מהעולם להתקנה פרטית.

חימום מים בגז - חברות הגז

חברת פז גז - עובדת עם מוצרים של חברת Rinnai.

חברת אמישראגז - עובדת עם מוצרים של חברת פלוניס (Pelonis).

חברת סופר גז - עובדת עם מוצרים של החברה האיטלקית ברטה (Berreta).

חברת דור גז -מציעה מוצרים של חברת Demrad.

חימום מים בגז - חברות פרטיות

חברת אקלים וסביבה - מוכרת ומתקינה מערכות חימום של חברת Vaillant (ואילנט).

חברת אורן ציוד וחימום - מוכרת ומתקינה מוצרים של חברת יונקרס ושל חברת פירולי (Ferroli).


כתבות נוספות בסדרה:
משאבת חום - המדריך השלם

0 תגובות: