ארונות מטבח - המדריך השלם

קישורים ממומנים

אילו חומרים נחשבים למומלצים ביותר עבור ארונות מטבח? כמה עולה לחדש את ארונות המטבח הישנים? מה מחיר ארונות מטבח בשוק הישראלי ועוד. כל מה שרציתם לדעת על ארונות מטבח, במדריך הבא שלפניכם.

כאשר מדברים על קניית מטבח חדש לבית מדברים בעיקר על שני חלקים עיקריים - משטח העבודה או השיש וארונות המטבח. כמובן שישנם עוד חלקים השייכים למטבח כמו הברזים, הכיור ועוד אבל שני אלו מהווים את החלק הארי בקניית מטבח וגם משפיעים בעיקר על העיצוב הכללי של המטבח וכמובן גם על מחירו.

בבלוג הזה כבר עסקנו ודיברנו רבות על משטחי העבודה השונים (קיסר, חברוני, קוריאן וכד'), על דלפקים למטבח, תאורה למטבח ואפילו על הוספת אי למטבח, אבל עדיין לא דיברנו למעשה על ארונות המטבח שהם החלק העיקרי של המטבח ולכן זהו הנושא עליו נדבר היום.

ובכן, מה צריך לדעת על ארונות המטבח השונים? מאילו חומרים עשויים ארונות המטבח השונים ואיזה חומר נחשב לטוב או למומלץ ביותר? מהו המחיר הממוצע של ארונות מטבח בשוק המטבחים הישראלי? כמה עולה התקנה בלבד של ארונות מטבח? מהם סוגי ארונות המטבח השונים? ועוד שאלות רבות הקשורות בנושא זה - במדריך הבא.

קניית ארונות מטבח - איך מתחילים?


ראשית יש להבין כי כאשר מדברים על ארון מטבח, מדברים למעשה על שני חלקים - גוף הארון (החלק הפנימי) ודלת הארון (חזית הארון והחלק החיצוני). חשוב מאוד להפנים היטב את החלוקה הנ"ל וזאת מפני ששני חלקים אלו מצד אחד מרכיבים ארון שלם אך למעשה וברוב המקרים שונים מאוד, בנויים בחומרים אחרים ומשמשים למעשה למטרות שונות בתכלית.

גוף ארון המטבח - חלק זה הוא החלק העיקרי של הארון כאשר הדגש בחלק זה הוא בעיקר איכות וסוג חומר ממנו עשוי הארון. מכיוון שחלק זה פנימי, אין משמעות גדולה לעיצובו או לצבעו ולכן רוב תשומת הלב העיצובית מופנית לחזית הארון.

דלת ארון המטבח - בניגוד לגוף הארון, כאן נכנס לתמונה כל העניין העיצובי של המטבח ולכן כאן הדגש הוא כפול - גם על איכות וגם על האסתטיקה, העיצוב והתאמת דלת הארון למראה המטבח הכללי. לקטגוריה זו נכנסים גם מגירות המטבח, מדפים או ויטרינות.

ארונות מטבח - איזה חומר מומלץ?


אז אחרי שהבנו ממה למעשה מורכבים ארונות המטבח, נבדוק עתה באילו חומרים משתמשים יצרני המטבח השונים לייצור ארונות המטבח. ובכן, כמו רוב הרהיטים השונים, ארונות המטבח עשויים עץ או עיבודים שונים של עץ.

ישנם כמה סוגים עיקריים של חומרים מהם עשויים הרוב המוחלט של ארונות המטבח הנמכרים או המיוצרים בישראל. ניתן לחלק את אותם לפי דרגות מחיר:

ארונות מטבח זולים - עשויים מחומרים כגון MDF, שבבית או סיבית כאשר ברוב המקרים, גם גוף הארון וגם הדלתות עשויות מחומרים אלו.

ארונות מטבח בינוניים ויקרים - עשויים מעץ מלא או עץ סנדוויץ'. ניתן למצוא שילובים שונים של חומרים לגוף הארון ולחזית הארון (דלתות ומגירות). במקרים רבים מאוד גופי הארון יהיו עשויים מעץ סנדביץ' ואילו דלתות הארון יהיו עשויים עץ מלא.

ציפויים וגימורים

אמנם העץ ממנו עשוי ארון המטבח חשוב מאוד אך למעשה, בסופו של דבר החלק החיצוני ביותר של הארון הוא ציפוי שאותו אתם רואים. ישנם כמה סוגים של ציפויים וגימורים שמשתמשים בהם לציפוי העץ של ארונות המטבח. הציפויים העיקריים והנפוצים ביותר הם פורניר, פורמייקה ומלמין.

איך מייצרים את ארונות המטבח?

אם תהליך הייצור של ארונות המטבח מסקרן ומעניין אתכם, הנה סרטון מומלץ מיוטיוב שמראה לכם את כל תהליך הייצור של ארונות מטבח בנגריה פרטית - החל מחיצוך העץ ועד לצביעותו וגימורו הסופי:



סוגים של ארונות מטבח


חברות ויצרני המטבחים אוהבים לנסות ולחדש ולהמציא את עצמם מחדש כל הזמן ולכן ניתן למצוא לצד הארונות הקלאסיים, גם מגוון של סוגי ארונות למטבח מיוחדים המשלימים את הארונות הסטנדרטיים.

ארון הזזה למטבח (ארון קלפה)

רוב המטבחים המודרניים הנמכרים כיום בישראל מגיעים עם שילוב מסויים של ארונות הזזה למטבח. ברוב המקרים מדובר על ארון קלפה (באנגלית מכונה: Lift Up Door). ארונות קלפה למטבח הם ארונות שבעזרת ציר מיוחד, דלת הארון עולה כלפי מעלה ולא נפתחת לצד.

לארון קלפה יתרון על פני הארון הסטנדרטי בכך שהוא מאפשר להשאיר את דלת הארון פתוחה לרווחה מבלי שתפריע לכם במהלך העבודה במטבח. בתחילת הדרך של שימוש בארונות הקלפה, שימושם העיקרי היה להסתיר את המיקרוגל או הטוסטר בלבד אך כיום ניתן למצוא כמעט בכל מטבח מודרני לפחות ארון קלפה אחד עם מדפים המיועד לאחסון.

המלצה: מומלץ להתקין ארון קלפה בארונות המטבח העליונים בלבד שכן פתיחת ארון קלפה בארונות המטבח התחתונים תהיה קשה ופחות נוחה.

ארון מסתובב למטבח

הארונות המסתובבים (מותקנים בעיקר בפינה ומחליפים את הארון הפינתי) מיועדים בדרך כלל לאחסון מחבתות וסירים גדולים ומנצלים בצורה אופטימלית את מקום הארון.

ארון ויטרינה למטבח (ארון זכוכית)

ארונות אלו המורכבים מדלת חזית שקופה (בדרך כלל זכוכית) משמשים בעיקר לאחסון חפצי נוי או כלי מטבח פחות זמינים שנועדו לשמש בעיקר לתצוגה. המטרה העיקרית של ארונות אלו היא התרומה למראה הכללי של המטבח ושבירת הקו העיצובי של העץ. למרות זאת, ישנם מטבחים מעוצבים שמשתמשים הרבה בארונות ויטרינה ולעיתים אפשר לראות מטבחים שכל ארונות העליונים למשל הם ארונות ויטרינה.

טיפ: ניתן לשלב גם בין סוגי הארונות. כך למעשה תוכלו להזמין ארון קלאפה למטבח שחזיתו היא ויטרינה.

ארון מגירה למטבח (ארון נשלף)

עוד ארון פופולרי ביותר במטבחים המודרניים הם ארונות המגירה. ארונות אלו בנויים על ציר של מגירה ומשמשים למעשה כמגירה ענקית. ארונות אלו ממוקמים מן הסתם בחלק התחתון של ארונות המטבח כאשר ניתן לחלק את פנים הארון לחלוקות שונות ומגוונות.

המלצה: ניתן להתקין גם ארון נשלף מתחת לכיור המטבח וכך לחסוך ולנצל בצורה אופטימלית את המקום מתחת הכיור במטבח.

מחיר ארונות מטבח


כפי שציינו בתחילת הכתבה, ארונות מטבח הם החלק הגדול ואף היקר ביותר בעלות המטבח. מכיוון שברוב המוחלט של המקרים, חברות המטבחים מוכרת לכם מטבח קומפלט המכיל את ארונות המטבח בתוך המחיר ולכן קצת קשה לתמחר בנפרד את הארונות.

בכל אופן ניתן לומר כי המחיר הממוצע בשוק נע בין 700-800 ש"ח למטר ל-1400-1600 ש"ח למטר. המחירים כמובן משתנים בעיקר בהתאם לחומר ממנו עשוי הארון ולחומר הציפי של הארון.

באופן כללי יותר, ניתן למצוא סט של ארונות מטבח זולים באיקאה, הום סנטר או אייס קנה ובנה בסביבות ה-5000 ש"ח או לחילופין למצוא סט ארונות מטבח מעץ מלא המצופים בשכבת פורניר יוקרתית ב-50,000 ש"ח.

עלות התקנה ארונות מטבח

כאשר אתם קונים מטבח חדש או ארונות מטבח חדשים, כדאי לבדוק האם המחיר כולל הובלה והתקנה. חנויות רבות מציעות מחיר כולל התקנה הארונות אך ישנם כאלו שמפרידות את המחיר. מחיר התקנת ארונות מטבח הוא לא דבר זול ונהוג לגבות בין 1000 ל-2000 ש"ח על התקנה מסוג זה.

ארונות מטבח בזול

אז כפי שכבר הצלחתם לראות, אפר למצוא בהרבה מאוד מקומות ארונות מטבח בזול. החל מהרשתות הגדולות שהזכרנו כאן קודם (איקאה, הום סנטר ואייס קנה ובנה) וגם בחנויות שונות שמפרסמות את עצמם בעיקר באינטרנט (חיפוש קצר בגוגל יוביל אתכם למודעות רבות על מטבחים וארונות מטבח זולים במיוחד).

המלצה: טיפ נוסף שלא כולם מכירים הוא שוק של קניית ארונות מטבח משומשים. בחיפוש קצר שעשינו באתר יד-2 למשל הצלחנו למצוא מטבחים הנמכרים במחירים זולים ביותר של פחות מ-3000 ש"ח לסטים שלמים של ארונות מטבח. אז נכון, זה משומש ובטח לא חדש וגם צריך להוסיף לעלות את מחיר של הובלה והתקנה. אבל עדיין, אם אתם רוצים גם לחסוך מצד אחד אבל גם לקבל מוצר שבבסיסו הוא טוב ועשוי מחומרים איכותיים, כדאי מאוד לפחות לבדוק את האופציה הזאת.

חידוש ארונות מטבח


לסיום, לא תמיד צריך לקנות ארונות מטבח חדשים. לפעמים אפשר פשוט לחדש את ארונות המטבח. הדרך הקלה והזולה ביותר היא לצפות את הארון בטפט אך מראה יוקרתי או עיצובי במיוחד לא תקבלו עם טפט. דרך נוספת ופופולרית לחידוש ארונות המטבח היא ציפוי חדש של הארונות. בדרך זו ניתן ממש לשנות את המראה של הארון וגם לייצר תחושה של ארון חדש.

הדרך היקרה ביותר לחידוש ארונות המטבח היא באמצעות החלפת הדלתות של ארונות המטבח. מחיר עבודה כזאת תעלה לכם בממוצע בין 4000 ל-8000 ש"ח לדלתות איכותיות וכך תוכלו למעשה לקבל מראה של מטבח יוקרתי של ממש במחיר זול בהרבה מהחלפת כל ארונות המטבח.

כתבות נוספות באותו נושא: 
האם כדאי לקנות מטבח מנגר פרטי?
תאורה למטבח - המדריך השלם
דלפק מטבח - המדריך השלם
אי למטבח - המדריך המלא
איזה שיש למטבח לקנות?

0 תגובות: